Wednesday, July 5, 2017

Program Jom Ngaji dan Tazkirah Ramadhan Bersama YB Mohd Haslin Bin Hassan

Program Jom Ngaji dan Tazkirah Ramadhan Bersama YB Mohd Haslin Bin Hassan ini telah dilaksanakan pada 19hb Julai 2017 sempena Hari #Quranhour yang telah dilaksanakan 1 Malaysia. Untuk program kali ini kami bersama AJK PD Kg Ladang Batu telah bercadang untuk menjemput YB Mohd Haslin Bin Hassan selaku ADUN Tg Sepat untuk merasmikan program ini.

Tujuan kami menjemput YB adalah kerana YB telah banyak memberi sumbangan kepada PD Kg Ladang Batu, antaranya : sumbangan RM1,000.00 sempena Lawatan Sambil Belajar Ke Kuala Lumpur, Penghawa Dingin , sumbangan wang RM300.00 untuk Program Jom Baca pada tahun 2016 serta sumbangan wang RM500.00 untuk Program Jom Ngaji ini.

Seramai 60 peserta telah menyertai program ini termasuk kategori dewasa, remaja dan kanak-kanak. Antara pengisian Program Jom Ngaji dan Tazkirah Ramadhan adalah membaca Surah Yassin, Tahlil dan Doa Ringkas serta Tazkirah Ramadhan yang disampaikan oleh YB Mohd Haslin Bin Hassan.

 Di antara peserta wanita yang hadir
  Di antara peserta kanak-kanak yang hadir
 Ketibaan YB Mohd Haslin Bin Hassan

 Sedikit taklimat ringkas mengenai program yang akan dijalankan dan promosi perpustakaan


 Bacaan Surah Yassin sedang dijalankan


 Bacaan doa 
 Tazkirah Ramadhan oleh YB




Bergambar bersama YB Haslin dan juga Nor Arzian 

Alhamdulillah selesai sudah Program Jom Ngaji dan Tazkirah Ramadhan Bersama YB Mohd Haslin Bin Hassan. Terima kasih YB kerana sudi merasmikan program ini. 


❝ Rajin Membaca, Pasti Berjaya ❞

0 comments:

Post a Comment

 

Perpustakaan Desa PNM Kg Ladang Batu Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting

Copyright© All Rights Reserved PD PNM Kg Ladang Batu